Teuvon kuvat

Teuvon kuvat

perjantai 13. huhtikuuta 2012

Kyllä tämä tästä. Tänään viikon viimeinen työpäivä ja Leskenlehdetkin kukkii.We'll get there. Today a week widow's last day at work and leaves the blossoms.Vamos a llegar hasta allí. Hoy en día una viuda semana último día en el trabajo y hojas de las flores.We krijgen daar. Vandaag een week weduwe de laatste dag op het werk en laat de bloesems.Nous allons y arriver. Aujourd'hui, une veuve semaine dernière journée au travail et laisse les fleurs.Wir kriegen es. Heute in der Woche Witwe letzten Tag bei der Arbeit und lässt die Blüten.Мы доберемся туда. Сегодня в неделю вдовы последний день на работе и оставляет цветы.私たちはそこを得るでしょう。今日は仕事で週の未亡人の最後の日、桜の葉。

 

Monelle on tänään viikon viimeinen työpäivä. Viikonlopun viettoon on itse kullakin enemmän tai vähemmän suunnitelmia, ehkä jollain toteutuu unelmakin. Varovasti pitää silti ottaa kun tänään on 13.päivä. Itse olen odotellut Västäräkkiä saapuvaksi. Eilen näin joitakin hyönteisiä lentelevän joten ruuan puolesta Västäräkkikin voisi jo tulla.

 

Leskenlehdet kukkii

telkkä lokki 004

Valokuvaajalle alkaa tulla hankala aika.  Linnut lentelevät korkealla, eikä niitä muutenkaan kovin lähelle voi mennä. Toisinsanoen ei pääse.  Tarvitaan pitkä putki. Mutaa maantasalla alkaa myös tapahtua ja lintukuvausobjektiivi on siihen ikuistus työhön liian pitkä. Pitää varmaan alkaa kantamaan kahta kameraa, kun on impulssinen ihminen, niin ei tahdo osata keskittyä yhteen asiaan kerallaan vaan kaikki kiinnostaa yhtä aikaa.

telkkä lokki 006

Kevään edistyminen näkyy siinäkin että automiehet kaivavat kesäautonsa esiin

 

Triumph Herald

telkkä lokki 030

Triumph Herald on Standard-Triumph Companyn vuonna 1959 esittelemä auto.

Korin suunnitteli italialainen Giovanni Michelotti (19211980). Automallin erikoisuutena on ns. "flippikeula" eli koko keula taittuu erillisenä osana ylöspäin. Auto on erillisrunkoinen,joka johtuu siitä että runko valmistettiin eri tehtaalla ja korin osat toisilla tehtailla, kokoonpano tehtiin Coventryssä. Rakenne oli edullinen joskin jo tuona aikana vanhanaikainen. Myöskin korin eläminen,tiiviys ja kolina rungon päällä olivat mallin heikkouksia. Siitä huolimatta Herald oli suhteellisen edullinen ja kestävä auto aikanaan ja niitä myytiinkin suhteellisen paljon.

Yleisin malli oli ensimmäisenä esitelty 2-ovinen Saloon. Muut korimallit ovat Estate, Coupe ja vuonna 1960 esitelty Convertible. Standard-Triumph Company joutui taloudellisiin vaikeuksiin vuonna 1961 ja Leyland otti yhtiön hallintaansa. Uusilla voimavaroilla voitiin sitten julkaista Herald 1200 -malli. Sen urheilullisempi versio, 12/50, julkaistiin vuonna 1963. Vuonna 1967 koko Herald-mallisto uusittiin 13/60-mallin myötä. Siinä oli uudistettu etupää ja sisustus sekä aikaisempaa suurempi 1296 cm3 kokoinen moottori.

 

telkkä lokki 032

 

 

Töyhtöhyyppä lennossa

telkkä lokki 040

 

Porissa on tainnut tulla jonkinlainen paniikki väestön vanhenemisesta kun kauppatorille kaavaillaan Angry Birds leikkivälineitä ja nyt uusimpana Kirjurinluotoon aiotaan rakentaa lasten liikennepuisto.  Olisiko se porilaisia pelottanut kun paras imago asuinpaikkana on Tampereella. Tampereella lasten liikenne puisto on ollut jo 56 vuotta http://www.nuortentampere.fi/index.php/info/liikennepuisto/ Viisikymmenvuotisjuhlia se vietti 1. kesäkuu 2006.  Yrittäkääpä  muuten googlat Porin sijoitusta tuossa imago tutkimuksessa, ei löydy.

 

 

 

Taas henkilöauton ja kuorma-auton nokkakolari

Porvoon lähellä sattui perjantaiaamuna henkilöauton ja kuorma-auton nokkakolari.

Henkilöauton kuljettaja kuoli

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041315447424_uu.shtml

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/yksi-kuoli-rajussa-nokkakolarissa---auto-tulessa/art-1288461833015.html

 

Testaa kuinka tohelo olet

 

image

http://www.verkko-kampanja.fi/aku-tohelotesti/

 

 

 

 

 

 

 

 

Tara Lynn: the body

http://www.vogue.it/en/vogue-curvy/curvy-news/2012/02/tara-lynn-elle-france

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti