Teuvon kuvat

Teuvon kuvat

torstai 11. marraskuuta 2010

Minä ja nuoruus muistoja Jag och mina minnen Mina ja noorus mälestusi Me and my memories of adolescence 私と思春期の思い出

 

Täällä blogi maailmassa on pistetty liikkeelle kysely poika vuosien tarinasta.  Tämän pitemmälle en vielä ole päässyt.  Mutta tässä kuvassa ei myöskään ole vielä mitään murheita näkyvissä.  Olen syntynyt marraskuun 24 päivä 1958 ja kuva on ilmeisesti otettu ristiäisten aikoihin joulukuun puolella 1958.

 

Äitini Aino ja Minä Teuvo

minä 004

 

1 Mikä sinusta tule isona?

Tarkkaan en muista olenko varsinaisesti ajatellut nuorena tulevani miksikään.  Isä varmaan ajatteli sotilasuraa, kun aina kesäisin harjoittelimme.  Ei tullut minusta sotilasta vaikka Panssarijääkäriristin sain Hämeenlinnassa  1978 ansiokkaasta palveluksesta.

minä 024

 

Ei tullut kalastajaakaan

minä 019

 

Ei tullut blayboy ,vaikka pienestä pitäen olen naiskauneuden päälle ymmärtänytkin.

minä 022

2   Sarjakuva suosikit

Pienenä oli toki sen ajan lastenkirjat ja sadut.  Ne tosin olivat vähän pelottavia joten siirryin jo nuorena vakavamman kirjallisuuden pariin.  Kymmen vanhana sain Tuffan avustuksella hankittua itselleni koko Jack Londonin kirja sarjan joka on vieläkin kunniapaikalla kirjahyllyssä.

 

minä 031

 

3 Lempileikkejä

Silloin ennen lapset leikkivät pihalla muiden lasten kanssa.  Vielä mopoiässä kun kavereita oli enemmän niin  poliisi ja rosvo  peli oli  suosittu.  Pienempänä vesi leikit olivat suosiossa, johtuen siitä että kaikki kesät vietettiin saaressa.

 

minä 023

 

4 Parhaat synttärit

Silloin ennen ei näitä nykyajan kaveri synttäreitä vietetty.  Kerran olen kavereita kutsunut synttäreille, kaksi tyttöä.  kumpikaan ei tullut.Surullinen

 

5 Mistä urheilusta pidit.

 

Moottori urheilu on ollut aina lähellä sydäntäni.  Onneksi siitä ei tullut sen vakavampi harrastus kun nuorempana oli kaasukahvassa vain kaksi asentoa kiinni tai täysillä auki.

 

minä 014

 

6 Eka musiikki idooli

Kuten edellä olette huomannet, niin olen vähän erilainen nuori ja kuuntelin mielellään viiskytluvun rillumareitä kun muut kuunteli BCR:ää ruutuhousuineen.  Sitten myöhemmin kyllä tuli Virve Rosti ja Freemanni.

 

7 Paras lahja

 

Tämä on vaikea kysymys, ne on olleet niin hetkellisiä tähdenlentoja, mutta ajan mukana ollaan eletty.  Paremmin muistan sen kun veljeltä sain yks joulu koivistolaismallisen karvalakin.  Meni ainakin kolme vuotta ennen kuin edes suostuin sitä kokeilemaan.

 

8 Mitä olisi halunnut tehdä, jota et vielä ole tehnyt?

Tämäkin on vaikea kysymys, tähän ikään on jo tullut aika paljon tehtyä kaikenlaista, mutta se kirja on vielä kirjoittamatta.

 

Terveisin  Teuvo

minä 030

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti